Szigetközi kalandozás

Szigetközben

Múlt hétvégén kenutúrára indultam a Zátonyi-Dunára, de egy hirtelen gondolattól vezérelve a kenut bringára cseréltem.  Míg a csapat lapátolt, én  kétkeréken fedeztem fel a környéket.

Győrig vonattal tettem meg az utat, majd a vonatról leszállva nagyon könnyen megtaláltam a Duna menti kerékpárutat, és nem is volt más dolgom, mint ezt utat követve eljussak Dunaszigetre, ahol a szállásunk volt.

A Duna-menti kerékpárút –  ahogy neve is jelzi – a Dunát kíséri Fekete -erdőtől  egészen Konstancáig. Része az Eurovelo 6 európai kerékpárútnak, melyet a folyók útjának is neveznek, Nantesből indulva  a Loir mentén, majd a Dunát követve Konstancánál éri el a Fekete-tengert. Győrtől-Rajkáig az un. szigetközi szakasz tart.

Jó minőségű úton tekerhetünk, amelynek mentén kellemes kialakított, tiszta!!! pihenőhelyek, néhol még sütögetésre alkalmas térséget is találunk. Pazar vadregényes táj, a Dunát (MosoniDuna) nem látjuk gyakran, de az útról nyíló szűk ösvények, aminek a végén  megcsillan a víz, szinte ordítanak, hogy álljunk meg, tegyünk egy kis kitérőt a felfedezés öröméért.  Halásziban egy éles kanyar közepén kell jobbra fordulni, tábla jelzi Dunasziget, Dunakiliti irányát. Természetvédelmi körzeten haladunk át Dunaszigetig.  Bár élvezetem az út minden percét, de örültem a megérkezésnek, mert 43 km-en keresztül dacoltam a széllel.

Dunasziget gyönyörű! Három település 3 részből áll : Cikolasziget, Sérfenyves, Doborgaz. A szállásunk a cikolaszigeti Kisvesszősi Kempingben volt, ami nagyon kellemes hely, viszont szúnyogriasztó nélkül  élvezhetetlen.

Dunasziget

Másnap  Dunaszigetről Pozsonyba ( kb. 40km) tartottam, Dunakilitin majd Rajkán át. Rajkát elhagyva egy kellemes erdőn vezet át az  út, majd a töltésen haladunk tovább. A jelképesen jelzett magyar-szlovák határon átkelve Dunacsúnyba érünk, rögtön egy útszéli pihenőhelyre gurulunk be, ahol jólesik egy hideg sörrel lehűteni magunkat.

Dunacsúnyba kisétálhatunk a duzzasztóhoz, ahonnan már élesen látszik a pozsonyi vár, valamint pár perces séta után megnézhetünk egy rafting pályát, ahol akár bátorságunkat is próbára tehetjük. Én nem tettem:)

Duncsúnyból Pozsonyba tarthatunk a töltésen, ahol aszfalt út van, valamint a töltés alatt a Mosoni – Duna túloldalán is megy egy út, szintén aszfalt. Mindegyiken csak bringásokat, futókat és görkorizókat találunk. A Mosoni-Dunát  több helyen is híd szeli át, így ha az egyik utat megunjuk áttekerhetünk a másikra.

Meglepő volt, hogy a kisgyermektől – a biológiai korukat meghazudtoló fittséggel bíró – idős hölgyek, urak megtalálhatóak voltak ezen az  útszakaszon vagy kétkeréken vagy görkorcsolyával !

A két út Pozsony előtt eggyé válik és vezet minket  Pozsony belvárosába. Én a Pozsonyig a töltésen lévő utat, visszafelé az alsó utat választottam, és pihenésképpen a Rusovce  leágazás után  türkizkék színű víz partján lógattam a lábam. A hely szabadstrandként működik, partján heverésző bringásokkal. Több sziget is tarkítja a víz felszínét, ahol nudisták süttetik magukat.

A Duna mentén Szlovákiában

Visszafelé Dunaszigetre,  engedve több kis ösvény csábításának a Zátonyi-Dunát csodálhattam meg. A csodálat nem túlzás: víz olyan tiszta volt, hogy leláttam a meder aljára, a tetején tavirózsák ringatóztak.

Dunasziget Doborgaz részén  barangolásom alatt találtam egy nagyon szép strandot, amit szintén a Duna zátonyi ágából alakítottak ki. Gyerekeknek is kellemes biztonságos fürdőhely, mintegy színesítve azt a bizonyos láthatatlan palettát, amin azok a tevékenységek vannak feljegyezve, amire a tájegység lehetőséget nyújt. Itt kifejezetten jólesett a kempingbe visszaérkezés előtt egy kicsit ejtőzni. Talán mondanom sem kell, hogy a szél most sem volt a barátom, és kezdtem bicikli  nyergemre is haragosan gondolni.

Vasárnap reggelre regenerálódtam, készen állva a visszatekerésre Győrbe. Szombati ellenséges szél a barátom lett, és  végre éreztem segítő hatását.

85_aaahid

….hogy a gasztronómia mellett sem tekerjek el szótlanul.  Egy biztos, kizárt hogy a túra alatt éhesek maradjunk.  Csárdák, éttermek  kínálják – halételekben is gazdag – választékukat. Nem kell választani, hogy a tájban gyönyörködjünk vagy az ízekben, mert itt http://www.saricsarda.hu/ és itt http://www.partyszabadido.hu/etterem.asp együtt lehet a kettőt.

A helyi specialitást, az ecetes halat semmi pénzért nem hagynám ki, receptet itt találjátok: http://www.mindmegette.hu/ecetes-hal.recept Kicsit macerás, de megéri! Jó étvágyat!