Van élet a parizeren túl?! (2. rész) Gluténmentes tízórai ötletek

11998866_10153162968446452_9207184770405457306_n

Eszter legutóbbi tízórais bejegyzését olvasva úgy gondoltam én is adok egy kis példát abból, hogy nálunk mi kerül a gyerekek táskájába. Extra kihívás esetemben az, hogy a kisebbik gyerek gluténérzékeny, így a szokásos felvágottas zsömle nálunk sem játszik.
Az uzsonnástáska tartalmát továbbá az is erősen befolyásolja, hogy mikor sikerül kimásznom az ágyból, így a recepteknél feltüntetem az elkészítési időt, hátha ezzel is segítek.

1. Házi gyümölcsjoghurt (4-8 perc)

Egy jól zárható dobozban összekeverek 2,5 dl natúr görögjoghurtot 1 evőkanál házi (eper)lekvárral és kevés mézzel. Ha a lekvár édesített akkor a méz elhagyható. Tetejét megszórom fahéjjal. Az elkészített joghurtba akár szezonnak megfelelő apró gyümölcsdarabokat (alma, banán, körte, szölő, barack, szilva, mazsola stb.), és/vagy magvakat (őrölt lenmag, darabolt mandula, chia mag, dió, napraforgómag, szezámmag) is szórhatunk.
A változatosság kedvéért akár készíthetünk smoothiet-t belőle. Ilyenkor érdemes még beledobni a turmix gépbe pár spenótlevelet is. A gyereknek fel sem tűnik, mi pedig vállon veregethetjük magunkat.

20150916_073511[1]

 

2. Tojásrántotta muffinformában (12 perc)

1 tojást felverek, sóval ízesítem. 2 szilikonos muffinformát kókuszolajjal kikenek. Az aljára néhány apróra vágott hagymadarabot teszek és a felvert tojást a két muffinformában elosztom. 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 10 percig sütöm. Mehet egy formába is a tojás, de úgy duplázódik a sütési idő! Egyéb apróra vágott zöldségeket (paprika, cukkini stb) vagy akár sonkát, bacont, reszelt sajtot is adhatunk a tojáshoz, de nálunk ez az egyszerű változat a nyerő.

20150916_074324[1]

Az elkészült tojást alufóliába csomagolom, így még a tízórai szünetben is melegen ehető.
Általában csomagolok mellé friss paradicsomot, uborkát, felvágott sonkacsíkokat.

 

3. Kolláth reggeli (5 perc + 5 perc)

3 evőkanál (gluténmentes) zabpelyhet előző este egy tálba teszek, adok hozzá pár szem aszalt gyümölcsöt (mazsola, vörösáfonya, apróra vágott datolya stb) és egy evőkanál magot vegyesen (fent említettek tökéletesek és akár még mákkal is kiegészíthető). Felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje és a konyhapulton hagyom reggelig.

Reggelre a zabpehely felszívja a vizet és megpuhul. Hozzákeverek kevés mézet és apróra vágott gyümölcsdarabokat. Ha túl száraz akkor kevés rizstejet vagy vizet adok hozzá, majd jól zárható dobozba teszem.
Érdemes nagyobb adagban készíteni, és a munkahelyre is csomagolni! Vigyázat extra kiadós és egészséges! ☺

 

4. Zöldségek mindenféle kencével (5 perc)

Feltételezzük, hogy a kencéket már előző nap elkészítettük. Lehet ez körözött, humusz, padlizsánkrém, májkrém, vöröslencse pástétom, amit kis tálba teszek, majd egy másikba csíkokra vágott zöldségeket (paprika, újhagyma, uborka, répa, paradicsom, cukkini stb) csomagolok, amivel jól kimártogatható az adott kence.

padlizsankrem

 

5. Főtt tojás zöldségekkel (12 perc)

Két tojást megfőzök, megpucolok és mellé csíkokra vágott zöldségeket csomagolok.

 

Folytassam még??? (Folytatjuk:)

A táskába minden esetben kerül még valamilyen gyümölcs.

“Van élet a parizeren túl?! (2. rész) Gluténmentes tízórai ötletek” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Sokszor eszem “Kolláth” reggelit (nem tudtam, hogy így kell hívni :D), én nem apróra vágott gyümölcsöt teszek hozzá, hanem 2 almát reszelek bele (vagy két nektarint/őszibarackot) – így egy nagyon finom, egyben szaftos állagot kapok – így nem szükséges további nedvesség (rizstej, víz, gyümölcslé) hozzáadása.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.