ZABálnivaló palacsinta

Szeretem a palacsintát, és amikor kiderült a laktózérzékenységem, szomorúan mondtam le róla. Mostanra szerencsére már nem kell nélkülöznöm. A következő receptem hosszas kísérletezés eredményeként született. Szerettem volna tejmentes, fehércukor-mentes, fehérliszt-mentes palacsintát alkotni. A választásom végül azért esett a zabra, mert ez alapvetően egy édes ízű mag. Édességekhez, süteményekhez optimális.

palacsinta

Hozzávalók
3 tojás
30 dkg teljes kiőrlésű zab- vagy zabpehelyliszt
5 dl rizstej
1 dl víz (a vasi csapvíz kitűnő)
1 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj vagy olívaolaj

Elkészítés
A tojásokat kézi habverővel simává keverem.
A lisztet, a tejet, a vizet felváltva hozzáöntöm a masszához, egyenletesre kikeverem.
Az olajat beleöntöm, és hozzákeverem.
Nem kell pihentetni. Amikor pihentettem, a rostok magukba szívták a vizet, és a massza túlzottan sűrűvé vált.
Teflonserpenyőben kisütöm, a szokásos módon.
Kb. 10-11 db lesz belőle.

Palacsinta-praktikák
A teflonserpenyőt felforrósítom. Ez alapszabály, mert hideg serpenyőben leragad a tészta.
Ecsettel vékonyan olajat kenek a serpenyőbe.
A masszából egy merőkanálnyit kimerek, a forró serpenyőbe öntöm, ügyelve, hogy mindenhova egyenletesen jusson belőle.
Mindkét oldalát pár percig sütöm.
Tapasztalatom szerint zabpehelylisztből ropogósabb palacsinta készül, mint a teljes kiőrlésű zablisztből. Ilyenkor egymásra helyezem a palikat, és pár percen belül bepuhulnak.

Töltelék
Nekem a túrós palacsinta a kedvencem.
A képen látható palacsinta töltelékéhez laktózmentes túrót kevés tejföllel, kókuszcukorral, mazsolával, reszelt citromhéjjal összekevertem.
A palacsintát megtöltöttem, és fahéjjal megszórtam.
Más ízesítéssel is érdemes kipróbálni.
Jó étvágyat!

“ZABálnivaló palacsinta” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ebből a receptből készült palacsinat, sajnálom, de olyan mint a bakancstalp. Köszönőviszonyban sincs a palacsintával.

    1. Bakancstalpat még ugyan nem ettem, de mielőtt megcsináltam, már gondoltam, hogy nyilván nem lesz olyan, mint a búzalisztből készült verzió.
      Viszont tudom, hogy egészségesebb és kevésbé hizlal mint a búzalisztből készült verzió, és házi készítésű friss málnadzsemmel egy percig nem jutott eszembe azon gondolkodni, hogy mennyivel másabb.
      Köszönöm a receptet! :-)

  2. Örülök, hogy rátaláltam erre a receptre, mivel a mi családunkban is van laktózérzékeny. Nagyon bejött, azóta csak így csinálom! Kipróbáltam teljes kiőrlésű búzaliszttel és tönkölyliszttel is, és mindhárommal működik. Szóval ez egy univezrális recept. Az sem baj, hogy nem édes, a töltelékkel lehet ellensúlyozni, ki ahogy szereti. Annyit csinálok másként, hogy mindig rakok pici sót is a tésztába, én anno úgy “tanultam”, hogy kell. ;-)

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.