Hogyan nyaraljunk otthon?

MS_StaycationHolidayAtHome_JW

Bár a legtöbb embernek a nyaralásról a tengerpart képe ugrik be pálmafákkal és koktélokkal, mégis kevesen jutnak el ilyen helyekre, a többség (anyagi és/vagy egyéb okokból) otthon marad. Ha így is történik, nincs világvége és egy kis szervezéssel, ráfordítással különlegessé tehetjük azt is, ami muszájból adódik. :) Idén így lesz ez nálunk is, ezért megpróbálok néhány gondolatébresztő ötletet adni – többek közt magamnak is.

A lényeg az előkészület, hiszen egy „valódi” nyaralásra is fel kell készülni és nincs ez másként akkor sem, ha nem utazunk, „csak” nyaralunk.

Először is: jelöljük ki azt az egy hetet, mikor A Nyaralás lesz! Tekintsük át lehetőségeinket és az erősségeinket: mennyi az, amivel gazdálkodhatunk anyagilag (ha csak pár ezer forintunk van, azt is!), illetve milyen helyszínekben gondolkodhatunk: – kert, medence, – vagy terasz, – vagy legalább erkély. Ha egyik sincs, egy közeli parkot még akkor is kinézhetünk magunknak, ahol egy kis időt eltölthetünk.
Tervezzünk meg előre legalább három napot, de még jobb, ha az egész hetet! Ha szeretünk főzni és van egy kis időnk, állítsuk össze a család kedvenceiből a heti menüt és vásároljunk be!A nagyon profik előre meg is főzhetik és kiadagolva lefagyaszthatják, hogy a nyaralási héten csak elő kelljen venni melegíteni. Ha nem vagyunk konyhatündérek, egyszerűen keressünk egy ételszállító céget és rendeljük meg előre a kosztot. Azért ügyeljünk, hogy ne csak pizza legyen az ebéd! :) Ne hagyjuk ki a grillezést sem, saját kert híján akár a Parkerdőben (de csak a kijelölt helyen gyújtsunk tüzet!).
6171491-Family-having-a-barbecue-party-little-kid-at-the-barbecue-grill-preparing-meat-and-sausages-Stock-Photo
Szervezzünk programokat is: fedezzük fel saját lakóhelyünk ismeretlen részeit, vagy nézzünk más szemmel a naponta látott régi épületekre! Menjünk biciklitúrára valami közeli helyre, ahová hátizsákban vihetjük magunkkal az elemózsiát! Tartsunk otthoni szépülős wellness-napot (vagy legalább pár órát), ne hagyjuk ki a régóta áhított gyertyás kádfürdőt, kényeztessük párunkat masszázzsal vagy hívjunk házhoz profi masszőrt. (Elvégre egy csomó pénzt megspórolunk azzal, hogy nem megyünk nyaralni, egy kis luxus igazán belefér! :) )
Legyen egy gyerek-nap is, amikor (szinte) minden kívánságukat teljesítjük a csemetéknek! Rendezhetünk nekik habpartit az udvaron vagy pingpongbajnokságot, este pedig elemlámpás plüssállat-vadászatot a kertben. Ha jó az idő, vigyünk sátrat a kertbe (teraszra, erkélyre) és aludjunk ott! Ha egyik sincs, vegyük elő a lepedőket, takarókat, készítsünk „bunkert” a szoba közepén!
playing-with-sprinklers
Egyik reggel keljünk jó korán és nézzük meg a szabadban (várostól távol) a napfelkeltét! Garantálom, hogy a gyerekeknek ez lesz az egyik legnagyobb élmény! Lehet egy-egy kulturális (színház, mozi, koncert) vagy sportnapot is tartani (pl. különleges sportágak kipróbálása) – kinek mi a fontos.
Találkozzunk rég nem látott barátainkkal, hívjuk meg őket egy különleges vacsorára! Nem az anyagi ráfordítás a lényeges, sokkal inkább az élmény, amit mi magunk adunk egymásnak! Nézzük a pozitív oldalát a dolgoknak, mindenből ki lehet jönni jól, csak nézőpont kérdése.
SAM_4393
Az otthon nyaralásban az a lényeg, hogy mindent csináljunk kicsit másként, mint a hétköznapokon, de lazán! Legalább ezen az egy héten ne a gondokon járjon az eszünk, hagyjuk a mosást, vasalást, csak a legszükségesebbet végezzük el, mindenki lazítson! Így kipihenten kezdhetjük a következő hetet – otthon.