Közeli helyeken: vízi játszótér a Pinkán, Moschendorf mellett

Íme egy ok, amiért a közösségi oldalakat kedvelni lehet: ismerősök ismerősei ugyanis rendre olyan kirándulóhelyeket ajánlanak és osztanak meg, amelyek létezéséről eddig dunsztunk sem volt. Így bukkantunk rá a Szombathelyhez közeli Moschendorf újdonsült vízi paradicsomára, amelyet a hosszúhétvégén teszteltünk le…

A „Wassererlebniswelt Südburgenland” névre hallgató dél-burgenlandi vízi játszóret a neten keringő hírekkel ellentétben nem Monyorókeréken, hanem pár kilométerrel arrébb, Moschendorf (Nagysároslak) határában, a borospincék szomszédságában, a Pinka partján, érintetlen, buja nádasok és ligetesek között találjuk.

Mi simán elkeveredtünk:)

Szombathelytől 30 km-nyi autóútra számíts, ha Szentpéterfán léped át a határt, tarts Eberau felé, majd a faluközpont nagy kereszteződésében Güssing felé vedd az irányt, aztán irány Moschendorf. Kövesd a „Wassererlebniswelt Südburgenland” táblákat. Ne csodálkozz, ha szőlőspincék közé érsz, nem ez a legrövidebb út, de valahogy így is rátalálsz a fürdőre…

A dél-burgenlandi tájvédelmi körzet kellős közepében a szükségesnél vagy hét kilométerrel többet kacsáztunk, de nem bántuk, kies a szőlőbirtokokkal tarkított lankás táj. Ahogy megszokhattuk Ausztriában: tapintható a rend, a nyugalom és a tisztaság. Amúgy augusztus 20-án egy lélek sincs az utakon, mintha a holdon járnánk, semmi mozgás, így útbaigazítást sem tudunk kérni senkitől.

Valahogy azért odaérünk

Első és utolsó hökkenet a bejáratnál ér, ugyanis nincs diákjegy, a négyévesnek is annyit kell fizetni, mint a felnőttnek, egységesen 5 eurót. Viszont vehetsz családi jegyet: 15 euróért, és ha 16 óra után mész csak 3 euró fejenként a beugró.

Bent mesterségesen kialakított medencék, homokozók és vízi játékok sora. A gumipapucs ajánlott, ugyanis a meder és a medencék széle mindenhol durva kavicsos, kész horror pár óra elteltével mezítlábasan ténferegni. Viszont kristálytiszta a víz, ebihalakkal, úszkáló zöld kis békákkal. Nem mocsárszagú, ráadásul 20-án 26 fokos volt.

Felsorolni is nehéz, mi mindennel üthetjük el az időt

Úszkálhatunk, sziklákon sütkérezhetünk, strandröplabdázhatunk, miközben a gyerekek megbabonázva forgatják (órákon át) a kis patakmeder körül kialakított vízikereket, szabályozzák a vízszintet a kis gátakkal, vagy homokoznak a vizes játékkal gazdagított homokvár körül. A nagyobbak drótkötélpályán száguldozhatnak, dombok közt hintázhatnak, vagy a mesterséges kis szigetekről fejest ugrálhatnak.

Itt tényleg minden arra lett kitalálva, hogy a kölykök jól érezzék magukat. Szülőknek olyan extrákkal, mint kulturált illemhelyekkel és tiszta környezettel. Egyedül az árnyékot hiányoljuk, de pár euro kaució ellenében napernyőt is lehet bérelni, no és nyugágyat. Ami kisgyermekeseknek fölösleges, ugyanis nincs megállás, menni kell velük…

Anyagi okokból a büfét hanyagoltuk, de láttuk, megfizethető: egy könnyed mediterrán ebéd 5-7 euro (pizza, spagetti).

Szóval ha van egy kánikulai szabadnapod, egy próbát megér: mi eldöntöttük, visszatérők leszünk, ráadásul biciklivel is érdemes nekivágni, mert tényleg szépséges vidéken kanyarog az út….

A fotókért külön köszönet a fürdő honlapjának, onnan halásztuk le…